|
Zastosowanie zmiękczeń w nauce czytania i pisania – rola litery - i
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3288 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zajęcia dla uczniów klasy drugiej
Cel główny: Doskonalenie funkcji wzrokowych, słuchowo – ruchowych i cichego czytania ze zrozumieniem.
Cele operacyjne – uczeń potrafi
- wyróżnić samogłoski i spółgłoski
- dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- prawidłowo pisać wyrazy z zmiękczeniem przez "i"
- czerpać radość ze wspólnej zabawy
Metody: polisensoryczna, działań praktycznych, gier i zabaw dydaktycznych Formy pracy: grupowa i indywidualna zróżnicowana Środki dydaktyczne: rozsypanka literowa (s, c, z, n, dz, i), ruchomy alfabet, wzór do kalkowania, kalka, ołówek, kredki, tekst do uzupełniania.
Przebieg zajęć:
- Dzieci stoją w kole i witają się podając sobie ręce, śpiewają- "Witam Cię...."
- Kalkowanie. Zadaniem ucznia jest przekalkować podany wzór i samodzielnie lud z pomocą podpisać obrazek literami z ruchomego alfabetu- "ciasto"
- Tworzenie sylab przez połączenie spółgłosek zmiękczonych przez "i" z samogłoską. Z rozsypanki dziecko wybiera jednakowo pokolorowane samogłoski i układa je z prawej strony, a spółgłoski z lewej. Głośno czyta utworzone sylaby. Nauczyciel podkreśla rolę samogłoski "i" w sylabie. Uczeń pisze sylaby bez odrywania ręki - całe linijki w karcie pracy ( si, ci, zi, ni, dzi).
- Uzupełnianie luk w tekście. Dziecko czyta po cichu tekst i uzupełnia luki odpowiednimi literami.
Dzi...aj jest ładna zimowa pogoda. Zo...a pój...e do ...ostry i za...esie jej ...asto. Małgo...a poje...e do lasu. Jest ...ekawa czy w le...e znaj...e piękną ...eloną choinkę.
- Śpiewanie piosenki z akompaniamentem " Siała baba mak..."
- Wypełnianie konturów – podnoszenie poziomu graficznego- ćwiczenia relaksacyjno odprężające. Dziecko koloruje odbity wcześniej wzór, wypełniając kontury.(z ćw.1)
- Utrwalenie – podkreślenie w tekście zmiękczeń przez "i"
Hania i Maciek jedzą ciasto ze śliwkami. Stasio karmi pieska. Jadzia lubi zielony kolor. Kazio obserwuje ptaki.
- Pożegnanie – zaśpiewanie piosenki "Żegnam Cię...."
Opracowała: Renata Wojewska nauczyciel nauczania zintegrowanego, terapii pedagogicznej Samorządowa Szkoła Podstawowa w Bolszewie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|